We maken gebruik van functionele cookies die minimaal nodig zijn om de website goed te laten werken. Met analytische cookies kunnen we het gebruik van deze website beter begrijpen en verbeteren. Je kan analytische cookies weigeren of aanvaarden.

Hoe we met deze informatie omgaan vind je terug in ons privacy- en cookiebeleid.

Deel op facebook
Deel op X
Deel op facebook
Deel op X
Ontdek het thema

Wonen en verplaatsen in Lennik

De kern van Lennik leeft en is voorzien van verschillende speciaalzaken en zelfstandigen. Er is plaats voor landbouw.

Waarom vind je dat zo sterk?

Zo kan je je boodschappen doen in Lennik wat toch een zeer belangrijk gegeven is. Landbouw zorgt voor een mooi landschapsbeheer met variaties over de verschillende seizoenen heen.

Er zullen zeker ook dingen anders of beter kunnen rond wonen, mobiliteit en publieke ruimte in Lennik. Wat is dat volgens jou?

Lennik wil een groene gemeente zijn, maar onderhoudt dit zeer slecht. Kind vriendelijke mountenbike route staat vol brandnetels (is dus niet kind vriendelijk). Bermen, trage wegen worden niet gemaaid, wat gevaar geeft voor zichtbaarheid en het wandelen en fietsen door de natuur/ trage wegen niet stimuleert. Keuzes van aannemers. Beter een kwalitatieve aannemer dan de eerste de beste goedkoopste (dus kwaliteitseisen mee opnemen in offerte ronde). Verkeerssituatie aan de parking van de kerk (stationstraat) is levensgevaarlijk! Als je in de Karel Keymolenstraat moet zijn moet je 2 keer het fietspad oversteken op zeer korte tijd. Bovendien is die niet altijd zichtbaar, omdat de wagens hier geparkeerd zijn. Het zou beter zijn dat de circulatie in de andere richting is. Ik heb hier ook al verschillende malen fouten zien maken op de wegcode. De markt van Lennik is ook een levensgevaarlijk punt met de Alfred Algoetstraat (voor Ferment). Auto's en vrachtwagens stoppen niet aan de stop streep, waardoor ik al enkele malen bijna een accident heb toen ik de markt (straat) volgde richting de post. Ik denk dat we af willen van al het verkeer door het centrum van Lennik sturen, maar door Frans Luckxstraat enkel nog toegankelijk te maken voor tractoren heb je meer sluipverkeer door de zwartenbroekstraat of zelf tot aan de markt van Lennik. Te groot zone 30, waardoor mobilisten hier geen rekening mee houden. Zou ook beter een dynamisch zone 30 zijn voor de kredibiliteit van bepaalde zones.

Heb je nog geheel andere of vernieuwende suggesties binnen dit thema?

Probeer het verkeer rond Lennik te leiden, zodat in de kern van Lennik enkel het lokaal verkeer moet zijn. Momenteel sluiten jullie alle wegen rond Lennik af, waardoor alles door het centrum moet wat zorgt voor opstoppingen en onnodige zeer gevaarlijke situaties.