Professioneel geschreven informatie op de website
Waarom vind je dat zo sterk?
Op de meeste vragen vind je een antwoord op de site
Er zullen zeker ook dingen anders of beter kunnen rond de algemene dienstverlening van de gemeente. Wat is dat volgens jou?
Het lijkt of de loketmedewerkers - hoewel zeer vriendelijk - onvoldoende zijn opgeleid inzake basisprincipes op juridisch vlak. Bij meer specialistische vragen met juridische inslag zouden ze ook moeten (kunnen) doorsturen of hulp van een tweede lijn inroepen.
De loketbediende vroeg mij om een formulier voor aanvraag rijbewijs te tekenen. Zij zou dat achteraf invullen. Hoogstwaarschijnlijk met goede bedoelingen om de zaak snel vooruit te laten gaan. Ik teken geen blanko documenten en heb dat geweigerd. Dit werd door de loketbediende duidelijk als vreemd ervaren. Dit is zo'n essentieel principe dat ik het dan weer vreemd vond dat een overheidsmedewerker zich niet bewust is van het feit dat deze werkwijze bad practice is. Ze bleef heel vriendelijk en zei dat ik gerust de velden waarover het ging zelf mocht invullen, maar dat die toch al in het computersysteem zaten. Toen ik ook extra uitleg wilde over een vraag die ingevuld moest worden, kon ze me echt niet helpen.
Misschien kan wat extra opleiding en explicieter organiseren van een tweede lijn de dienstverlening nog sterker maken?"
Ga je voor bepaalde dienstverlening soms naar een andere gemeente?
ja
Waarvoor ga je dan eventueel naar deze gemeente en welke gemeente is dat?
Dat varieert. Ik google meestal tot ik een antwoord op mijn vraag vind.